Панорама

У травні минулого року Петро Порошенко указом обмежив доступ до “ВКонтакті”, “Однокласників”, пошуковика “Яндекс” з його інструментами і поштового сервісу “Mail.ru”. Вони, на думку президента, є “основними виробниками антиукраїнського ‎контенту”.

Секретар РНБО Олександр Турчинов заявив, що рішення ініціювало СБУ та по-батьківські порадив провайдерам “з натхненням виконувати” його.

Народні обранці підтримали указ, окрім, хіба що, депутатів “Опозиційного блоку”, які назвали заборону “порушенням права на свободу слова”. Скептично висловились і європейські партнери України.

На тлі інформаційного вибуху вчергове лунали ідеї створення української соцмережі, але гідної альтернативи так і не з’явилося. А вітчизняні провайдери інтернет-зв’язку, на чиї плечі поклали ярмо втілення заборони, залишились без чіткого плану дій. Це триває до сьогодні.

Рік потому “Українська правда” дізналася, чи вдалося українцям відмовитися від російських соціальних платформ, за чим українці досі приходять до “ВКонтакті” і як правоохоронні органи (не)контролюють виконання указу президента.

Несамотність у мережі

За даними міжнародного агентства “We are social”, станом на січень 2018 року соцмережами користуються 29% жителів України – це 13 мільйонів осіб.

Із них досі велика частка припадає на “ВКонтакті” (далі – VK) і “Однокласники” (OK).

Проект Opinion Software Media рахує користувачів ПК і мобільних браузерів на Android. За його даними, 40% українських інтернет-юзерів, які сидять у соцмережах, хоча б раз протягом березня 2018 року відвідували VK, а 23% – OK.

Компанія маркетингових досліджень Kantar TNS, яка використовує іншу методологію, рахуючи лише користувачів ПК, дає VK 30,91%, а OK суттєво менше – 17,55%.

На сьогодні обидві соцмережі втратили щонайменше 30% охоплення і продовжують щомісяця втрачати 1-2%.

Схожа картина для “Яндекс” і “Mail.ru”. У березні 2017 року вони входили у п’ятірку найпопулярніших сайтів серед українців разом з Google, YouTube і VK.

Тепер Google фактично став пошуковим монополістом, посунувши “Яндекс” на 12-ту сходинку в рейтингу досліджень Kantar TNS. А Gmail.com та Ukr.net, як поштові сервіси, посунули “Mail.ru” на 14-ту сходинку.

Зірковий час приросту аудиторії все ще триває для Facebook та Instagram.

Із січня 2017-го по січень 2018-го року кількість користувачів соцмережі Facebook збільшилася на 71%, нині там є 13 мільйонів профайлів. Кількість користувачів Instagram зросла за рік на 16% і становить 7,2 млн.

З матеріалу Катерини Есманової, УП

Top